به گزارش “ورزش سه”، حمید فرزانه کاپیتان سابق سپاهان پس از بازی تیم ملی با خبرنگار ما به گفت‌وگو نشست. او می‌گوید بازی در تاشکند دشوار است و نباختن کار هر تیمی نیست: «هر دو تیم شناخت کافی از یکدیگر داشتند. ازبکستان فوتبال ما را می‌شناسد و می‌داند که تیم قدرتمندی هستیم. بازی شروع خوبی […]

به گزارش “ورزش سه”، حمید فرزانه کاپیتان سابق سپاهان پس از بازی تیم ملی با خبرنگار ما به گفت‌وگو نشست. او می‌گوید بازی در تاشکند دشوار است و نباختن کار هر تیمی نیست: «هر دو تیم شناخت کافی از یکدیگر داشتند. ازبکستان فوتبال ما را می‌شناسد و می‌داند که تیم قدرتمندی هستیم. بازی شروع خوبی داشت اما خلق موقعیت خاصی انجام نشد. بازی طبق شرایطی که انتظار داشتیم پیش نرفت. البته همین‌ که ما توانستیم بعد از ۱۰ نفره شدن با پلن B خودمان بازی را مدیریت کنیم خیلی خوب بود و حتی می‌توانستیم برنده بازی باشیم.»

او درباره بحث برانگیزترین اتفاق بازی گفت: «در صحنه مربوط به پنالتی داور اشتباه کرد و می‌توانست پنالتی برای ما بگیرد. بازی خوبی را شاهد بودیم. ما برای کسب امتیاز به ازبکستان رفته بودیم و به هدفمان رسیدیم.»

فرزانه عملکرد تیم ملی تا به اینجای کار را رضایت‌بخش دانست: «اینکه در سه بازی گل نخوردیم یعنی ساختار دفاعی خیلی خوبی داریم و باید بتوانیم به همین خوبی در فاز دفاعی هم موفق عمل کنیم. البته امیدوارم حردانی از آن خطا و تکل درس خوبی گرفته باشد.»

کارشناس فوتبال در ادامه افزود: «این دو بازی نقطه عطف رقابت‌ها برای ما خواهد بود و حساسیت بسیار بالایی دارد. تیم ایران تقریبا به هارمونی لازم رسیده و پیروزی مقابل قطر می‌تواند ما را از جدول جدا کند و در ادامه شرایط خوبی برایمان فراهم کند. درست است که الان حال فوتبال ما چندان خوب نیست و ساختارمان چندان قوی نیست اما هر طور شده باید از این بازی قطر سربلند خارج شویم.»

او درباره تاثیر غیبت حسین کنعانی‌زادگان در این بازی افزود: «کنعانی‌زادگان یک مهره خیلی خوب در خط دفاعی تیم ملی به حساب می‌آید و با وجود غیبتش در این بازی آقای قلعه‌نویی جایگزین او را انتخاب کرده بود. کنعانی به همراه شجاع خلیل‌زاده در دفاع وسط زوج هماهنگی بودند ولی با این وجود غیبت کنعانی زیاد به چشم نیامد.»

فرزانه در پایان برای موفقیت تیم ملی ابراز امیدواری کرد: «به نظر من بزرگترین نقطه مثبت تیم ملی ایران در تمام سال‌ها همین مسئله است که ما یک مربی داخلی خیلی خوب و کادر فنی بادانشی داریم. قطعا همه دوست داریم با کادرفنی ایرانی به جام جهانی صعود کنیم. انشاالله بتوانیم در ادامه راه موفق ظاهر شویم.»

منبع